lørdag 16. april 2011

Spinnvilt!

Jeg fikk pakke fra Spinnvilt for en liten stund siden, mye snadder oppi den: Greensleves Katherines Cup 45 gram (Bubinga, Bois de Rose shaft): Jeg ville ha en håndtein med litt tyngde for å bruke til tvinning. Har savnet det siden jeg var så uheldig å brekke den gamle....


Underull fra kamel, utrolig mykt, dette blir spennende å prøve:
1 kg. grå Corriedale og et noe flesent hespetre. Jeg er litt skuffa over hespetreet, men det får gjøre nytten til jeg får laget meg et Oseberg-inspirert et:


I tillegg var det et nøsteapparat og en lintops i pakka. Det blir spennende å prøve å spinne lin, det har jeg aldri prøvd før. Nøsteapparatet ser ut som noe som er laget på 70-tallet, men det fungerer veldig bra. Veldig kjekt å kunne lage fine nøster raskt for tvinning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar