tirsdag 28. mai 2013

Smalt skjørt

Har blitt veldig inspirert av Retro Olivia, og jeg tenkte jeg skulle prøve å kle meg litt mer spennende. Starter fornyingen av garderoben med et smalt skjørt.
Selvkonstruert mønster:
 Hvordan man lager grunnmønster til skjørt fant jeg i boka "Mønsterkonstruksjon og modellering" av Rigmor Haugsand.
Stoffet kjøpte jeg hos Eikthyrnir under Middelalderdagene i Re, ganske tynn ull:

Foret med Acetat fra Stoff og Stil. Lagt opp med en blonde over kanten, det er en ny favorittmetode:  

Glidelåsen er sydd for hånd. "Lapped zipper" etter beskrivelsen i Gertie's book for better sewing. Knappen er en gammel jeg fant i knappeposen:






Skjørtet ble sydd før jeg kjøpte den nye symaskinen, så det ble dratt med makt gjennom den gamle. Men nå er det et nytt prosjekt på gang på den nye:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar