søndag 18. januar 2009

Sokker til en liten vikingprinsesse

Jeg har laget er par sokker i nålbinding som gave til en liten vikingprinsesse.

Når jeg lager sokker starter jeg med leggen og binder nedover. Når leggen er passe lang lager jeg en splitt for hælen. Splitten går over halvparten (ca.) av stingene. Binder videre utover mot tåen og feller ett sting i hver side. Når tåen er lang nok binder jeg to og to sting sammen til hullet er så stort som tuppen på pekefingeren min. Strammer til de siste stingene og snurper sammen hullet før jeg fester tråden.

Hælen fylles i etterpå med å starte under foten og binde rundt og rundt. Feller på øyemål og snurper sammen hullet på samme måte som tåen.


Jeg har tegnet av en kjøpesokk i str. 19-23 for å ha noe å se etter på størrelsen.


Ferdig:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar